Thursday, December 19, 2013

Hari ke-9

Hari ini rasa kenyang sangat... Penangan makan di DoubleThree semalam... Sebenarnya kami dapat voucher makan ini daripada abang dan kakak ipar...siap ugut lagi suruh pergi...kalau tidak pergi takkan bertegur sapa selama setahun...hehehe...layankan ajelah:)
Makanan di sini dibahagikan kepada 4 bahagian, masakan Melayu, China, India dan Barat. Boleh tahan sedap jugaklah makanan di sini sampaikan tak larat nak jalan...hehehe

Jadi, hari ini hanya masak bubur nasi halia sahaja...Sebab Cinta Hati cakap masih kenyang cuma rasa tak sedap perut aje...Resipi masak bubur nasi sama macam bubur nasi yang lain...Letak beras, air, garam cuma saya tambahkan sedikit halia dalam bubur nasi dan masak sehingga jadi bubur...hehehe...Kemudian, saya gorengkan ikan bilis, bawang, kacang dan letak cili sebab saya sukakan ada rasa pedas dalam bubur nasi yang saya makan... Kalau nak tambah lauk atau selebihnya terpulang kepada citarasa masing-masing untuk mempelbagaikannya...Bagi saya dan cinta hati bubur nasi yang macam ni pon cukup untuk kami berdua

Bubur Nasi Simple


No comments:

Post a Comment